Hvad laver vi?

Ror i kajak og har det sjovt :-)

Nybegyndere skal lære det grundlæggende, og vil blive frigivet ("EPP 2" niveau) inden sommerferien.
For de mere erfarne, vil vi arbejde videre med teknik og træning, og målsætningen er at opnå "EPP 3" niveau.
I den daglige/ugentlige træning vil der være fokus på den gode teknik, træning og motion.
Der arbejdes med teknikøvelser og træningsprogrammer. Men vi skal selvfølgelig også lave sjove og skæve "kajakting" ind imellem.
I løbet af sæsonen tager vi afsted til kajakstævner både for begyndere og øvede, og vi skal også på kajaktur med telt og lejrbål.

Vores udgangspunkt for træning med unge er Dif's ATK koncept. (Aldersrelateret Trænings Koncept) læs mere her:

Hvem, hvor og hvornår?

Går du i 7. klasse er du gammel nok, og er du 20+, er du også velkommen :-)
Ribe Roklub ligger, Erik Menvedsvej 16 i Ribe med Slotsbanken i ryggen og direkte adgang til Ribe Vesterå med udsigt til Hovedengen.
Vi træner hver mandag og onsdag kl.16.45-18.45 fra første uge efter sommertid start (ultimo marts) til og med oktober. Der er pause når folkeskolerne har fri.
Alle øvrige aktiviteter kan du finde på hjemmesiden under kalender, hvor man også vil kunne tilmelde sig online til de enkelte ture og stævner.

Hvad skal jeg have med?

Sportstøj du kan bevæge dig i. Gerne ski/sportsundertøj inderst, og en vindtæt jakke eller regnjakke. Et par tykke sokker og/eller et par vådsko er også en god ide. SKIFTETØJ og håndklæde er et must. Medbring også et UR der kan tåle vand og med visning af sekunder. Har du ikke et ur, kan det købes af holdlederen for kr. 80,-

Hvad koster det?

Du skal være A-medlem af klubben (årligt kontingent), og så skal du tilmelde dig holdet HER

Vil du være instruktør eller hjælpetræner?

Vi tilbyder alle vores erfarne kajakroere over 16 år en uddannelse som træner og/eller instruktør. Det foregår ved at du kommer på et eller flere weekendkurser. Klubben betaler for alle udgifterne til kurserne. SPØRG hvis du vil vide mere, eller læs om uddannelserne på:

Holdleder:

Peter Witt, pw@biowitt.dk, mob. +45 29710533